U petak 17. aprila u prostorijama Caritasa Beograd održan je seminar za mobilne timove psiho-socijalne podrške o edukaciji dece o postupanju u vanrednim situacijama. Počevši od maja članovi timova psiho-socijalne podrške će održati seriju edukacija u osnovnim školama u Obrenovcu, Šapcu, Krupnju i Valjevu, u okviru aktivnosti smanjenja rizika od prirodnih katastrofa. Osim edukacija biće organizovane i akcije u lokalnim zajednicama u cilju uklanjanja eventualnih opasnosti, smanjenja rizika kroz ekološke aktivnosti i pravljenje plana evakuacije zajednice.
Seminar o edukaciji dece o smanjenju rizika od prirodnih katastrofa održali su članovi Srpskog spasilačkog tima Aleksandar Madžarović i Saša Vuković, koji su kroz mnogobrojne primere predstavili važne teme o kojima je bitno organizovati radionice, kako bi se deca pripremila za eventualne prirodne katastrofe. Njihova izlaganja su posebno bila fokusirana na opasnosti od vatre (požari) i vode (poplave). Neke od tema bile su: postupanje u situaciji preživljavanja, kako izabrati sigurnu lokaciju za sklonište, prehrana u vanrednim situacijama, sanacija povreda i sigurno kretanje po terenu.
Aleksandar Madžarović, profesionalni vatrogasac, se fokusirao na opasnosti od vatre, istakavši da je u radu sa decom kroz igru bitno predstaviti neophodne korake koje treba preduzeti u slučaju požara, kao i napraviti konkretne vežbe evakuacije u školama. On je naglasio da ako nauče neophodne korake deca mogu lakše da savladaju strah tokom vanredne situacije i da podstaknu svoje roditelje da učine prave poteze kako bi se na najbezbedniji način izvukli iz vanredne situacije. Takođe je istakao da je bitno da deca u svakom trenutku znaju da pozovu određeni broj na koji se mogu javiti u slučaju potrebe, bilo da je to prirodna katastrofa ili neka druga opasna situacija.
Saša Vuković, čija je specijalnost borbeno spašavanje i preživljavanje u urbanim i vanrednim sredinama, je detaljnije govorio o organizaciji kampa za preživljavanje i opasnosti od vode. Istakao je da je teško kontrolisati decu u slučaju opasnosti od vode, zbog čega je važno organizovati vežbe evakuacije, kako bi znali da na najbolji način dođu do bezbedne zone u vanrednoj situaciji.
Učesnici su sa predavačima razgovarali i o najčešćim pitanja vezanim za postupanje u vanrednim situacijama koja bi interesovala najmlađe, kako bi znali da pripreme radionice na način adekvatan mališanima.
U popodnevnim časovima članovi timova su, zajedno sa koordinatorom projekta Katarinom Crnjanski, razgovarali o organizaciji konkretnih radionica u školama i načinu rada. Planirano je najmanje 40 radionica, u osam škola i četiri grada u kojima su timovi aktivni.
Komentari