Papa Franjo poziva sve da „podele putovanje“ sa migrantima

U sredu 27. septembra 2017. godine Papa Franjo će pokrenuti kampanju Caritasa Internationalis „Share the Journey“.

Dvogodišnja kampanja aktivnosti i podizanja svesti će promovisati jačanje veza između migranata, izbeglica i lokalnih zajednica. To je Caritasov odgovor na poziv Pape Franje da se promoviše „kultura susreta“ – videti ljude kako rade sa humanošću, otvorenim srcem i dušom, da promene percepciju.

Caritas Internationalis želi da istakne izazove i efekte migracija na svim poljima, ističući snagu svojih više od 160 organizacija članica. Kampanju će promovisati i ACT Alliance, mreža 145 hrišćanskih agencija širom sveta, kao i niz drugih verskih zajednica i organizacija civilnog društva.

Kardinal Luis Antonio Tagle, Predsednik Caritasa Internationalis – sam potomak deteta migranta, kaže: „Kroz Share the Journey mi dajemo jednostavan predlog ljudima: stupite u kontakt sa pravim migrantima. Pogledajte ih u oči, slušajte zašto su napustili svoje domove, kakvo je bilo njihovo putovanje, vidite prave ljude iza brojeva i strašnih priča. Ovo vreme veće povezanosti je poziv svakome od nas da pogledamo kako možemo biti više ujedinjeni. Nadam se da će globalna migracija i situacija izbeglica voditi ceo svet na zajednički ispit savesti i sistema vrednosti.“

Video poruka Predsednika Caritasa Internationalis:

Pristalice Caritasa će pokrenuti akcije u svojim zemljama širom sveta, kao deo kampanje „Share the Journey“. Podizanje svesti će se fokusirati na dva nova Globalna dogovora o izbeglicama i migracijama u Ujedninjem Nacijama u septembru 2018. godine. Caritas želi da ova dva nova međunarodna sporazuma istaknu bezbedne i legalne migracije i povećaju zaštitu ljudi koji su u pokretu.

Generalni sekretar Caritasa Internationalis Michael Roy veruje da promena mora da dođe od pojedinaca i vlada država.

„Share the Journey je mogućnost da zamenimo predrasude tolerancijom. Caritas se opire indiferentnosti i odbijanju, često posledici rasta individualisma i društava koje vide ljude samo kao potrošače, lišavajući ih njihove duboke čovečnosti“.

„Svet je bolje mesto kada su migranti shvaćeni, dobrodošli i integrisani. Kada nisu prisiljeni na moderno ropstvo od strane trgovaca ljudima, nedovoljno zaštićeni slabim zakonima i nedostatkom želje i samilosti“.

Spot kampanje: